Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

20 d’octubre del 2022

Plantalech 9/9/2022

Conec el Fèlix Plantalech des que vaig aterrar a Vilafranca, el 1990. He anat seguint la seva trajectòria artística i he visitat un parell o tres de vegades el taller que tenia al barri del Maset del Cosins, a  Castellví de la Marca, i també l'estudi que des de fa quatre anys té al Temple del Parquet de Vilafranca.

M’agrada -i molt- la seva obra. Té una empremta personal i inconfusible, alguna cosa que fa que la reconeguis, un segell personal que, tot i que ha anat evolucionant al llarg del temp, és personal i única. 

Ara fa un parell de mesos, a tall de cloenda de la meva vida laboral, vaig invitar els professionals del Servei Educatiu de l’Alt Penedès a una visita guiada al Parquet i a l’estudi del Fèlix, a les golfes, al temple del Parquet, al número 50 de l’avinguda Lluís Companys de Vilafranca, a 100 passes mal comptades del Servei Educatiu. Una proposta genial. Quin goig escoltar la Montse Bolet i el Fèlix i trepitjar i empapar-se de la història que traspua aquest espai.

Avui a la capella dels Dolors de Vinseum el Fèlix inaugura una exposició. Cendra de somnis, una instal·lació pictòrica que vol reflexionar sobre el sentiment de pèrdua: il·lusions, desitjos, somnis perduts, trencats, cremats... El treball neix dels tres mesos de captiveri per la pandèmia i compta amb la col·laboració filosòfica i literària de Jesús Gómez.

Una proposta artística que s’adapta a aquest nou espai expositiu que VINSEUM afegeix als seus espais.

A les 20h No hi faltaré!


Més informació:

http://www.vinseum.cat/?cat/Activitats/Patrimoni/3/501/Cendrera%20de%20somnis 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada