Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

20 d’octubre del 2022

La guerra a Ucraïna. Causes i conseqüències

A les 19h a l’Escorxador, conferència col·loqui a càrrec del Lluís Massana, professor d'història. Una cinquantena de persones amb ganes d'aprendre coses interessants. Ben documentat el Lluís ens situa en el context històric i aporta un seguit de dades cabdals per entendre el perquè de tot plegat. Molt interessant, molt globalitzat i molt preocupant. La connexió en directe amb un exalumne que actualment està treballant com a cirurgià a Ucraïna, definitiva i molt il·lustrativa.

Recupero un llibret comprat a Madrid el 29/8/1981 La guerre, de Gaston Bouthoul (col·lecció que sais je, Presses universitaires de France).La guerre est incontestablement le plus spectaculaire des phenomènes sociaux. Vaig descobrir la polemologia com a ciència de la guerra en general que estudia les seves formes, les causes i els efectes, les seves funcions com a fenomen social.

No he patit ni viscut en primera persona cap guerra. A tot estirar estem patint les seqüeles i les conseqüències de guerres passades i presents. I em temo que també en patirem de futures.

Amb una experiència  de 13 mesos de servei militar obligatori, i tot i no haver disparat més d’una dotzena de bales amb un fusell Cetme, em considero capaç de certificar l’absurditat, la ignomínia, la crueltat i la futilitat de les guerres. Fem l’amor i no la guerra!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada