Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

20 d’octubre del 2022

Mir Geribert, príncep d'Olèrdola 1/10/2022

Avui tindrà lloc  un dels actes centrals de l’any Mir Geribert. El local sant Jaume de Moja  acollirà la jornada d’estudi Mir Geribert, príncep d'Olèrdola, mil anys després.

No hi podré asistir-hi doncs de fa temps que tenim organitzada una escapada en grup de cap de setmana a la Cerdanya, tot i que la figura de Mir Geribert m’interessa, i molt!

L’any mil el Penedès era un territori fronterer dels cristians davant dels sarraïns. 

Mir Geribert (?-1060) el 1041es proclamà príncep de la segona ciutat més gran de la Marca i va protagonitzar una de les revoltes feudals més llargues amb el compte de Barcelona Ramon Berenguer I el Vell. La cosa però es coia des de feia anys

El 1058 es redactà una sentència condemnatòria contra Mir Geribert i el 1060 va morir, formant part d’una expedició contra el castell de Mora d’Ebre. 

Gairebé mil anys després, amb la mirada posada a la vegueria Penedès, penso en la necessitat de figures com ara la seva en el panorama polític de casa nostra.

I, per proximitat, em ve al cap el forn de pa Mir situat a la Parellada cantonada amb el carrer Pou de la Pina, tancat el 2015 després de 53 anys de servei comunitari. Quines coques! I quin personal tot sigui dit! 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada