Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

20 d’octubre del 2022

Fem un hort 13/9/2022

Diuen que portar un hort és una afició i un estil de vida. I que la cura d’un hort és l’única afició que dóna més del que s’hi posa.

Ara que estic jubilar i tinc temps m’he proposat treballar un petit hort. Que vol dir aprendre dels que en saben. M’han ofert la possibilitat de disposar d’un bocí de terra i el Tomàs s’encarregarà d’ensenyar-me les arts de la pagesia. Què més es pot demanar!

El pare sempre havia tingut un hort però poca col·laboració havíem tingut pel que fa a les tasques hortolanes.

Ara em fa il·lusió aprendre a fer de pagès i sóc conscient que l’hort reclama un cert compromís i que un hort és un tros de terra que vol ser mimat, que cal vetllar de manera continuada.

Treballar la terra, tocar de peus i de mans a terra, i veure créixer i consumir els fruits de la terra segur que ha de ser una experiència plena. La terra, pel qui la treballa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada