Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

3 de setembre del 2024

Alta muntanya

1838. Henriette D'Angeville escalà el Mont Blanc amb 18 ampolles de vi, 26 pollastres cuits i un colom missatger. Fou la primera dona a completar l'ascens sense ajuda. Quan feu el cim, els seus guies l'aixecaren a l'aire per tal que pogués "anar més alt que qualsevol home hagués nat abans".
El 28 d'agost de 1985, la nostra bandera coronava per primera vegada el sostre del món. Toni Sors, Òscar Cadiach i Carles Vallès, coordinats per Conrad Blanch i gràcies als xerpes Shambu Tamang, Ang Karma i Narayan Shrestra, van ser els primers catalans en assolir el cim de l'Everest.
Juliol 1986. El Carles, el Franch, el Ventura, el Ramon i el Roderic, del club excursionista Montblanc, pugen la Pica d’Estats.
2024. Kílian Jornet completa el desafiament de la seva vida: 82 cims alpins en 19 dies.de 75.344 metres. En total ha recorregut 1.207 quilòmetres i ha superat un desnivell acumulat de 75.344 metres. El desafiament ha estat una combinació híbrida de senderisme, alpinisme, escalada i ciclisme.
Com passa el temps! I jo que segueixo amb el dubte existencial que m’amoïna: he pujat un parell de cops el Toubkal, el cim més alt de l’Atlas (4.167m) Si hi afegeixo l'ascensió al Tossal Gros, a la Conca de Barberà (867m) es pot considerar que tècnicament és com i hagués pujat l’Everest?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari si ho consieres oportú