Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

23 de maig del 2024

La cara oculta de la Lluna

Sembla ser que els xinesos tenen la voluntat de colonitzar la Lluna. El 3 de maig van enviar una nau a la cara oculta amb la intenció de prendre mostres dels materials lunars, ja pensant en la seva explotació i en l'establiment d’una estació permanent.
El record televisiu més antic que tinc és justament el de l’arribada a la Lluna l’estiu de 1969 per part de l’expedició nordamericana, i d’això ja fa 55 anys.
Ja ha començat també una altra polèmica còsmica. La Lluna, com l’espai exterior, no té amo però això és una veritat a mitges. Serà, i és, de qui hi pugui arribar, de les tres o quatre potències mundials amb prou poder i tecnologia per colonitzar-la. I la resta ens quedarem amb un pam de nas, com sempre. O no?
La Lluna és la protagonista de mil i una històries. Pink Floyd ja va fer un àlbum musical extraordinari: The Dark Side of the Moon.
I jo, ingenu de mi, sempre tinc el dubte existencial, que no moral, de si la Lluna ens espia o ens il·lumina. No serà que estic a la lluna de València?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari si ho consieres oportú