Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

2 de desembre del 2022

A deshora. Merescut reconeixement a la Maria Rosa Juncosa

L’Auditori Municipal de Vilafranca portarà el nom de la pedagoga i divulgadora musical Maria Rosa Juncosa. L’ajuntament manifesta que “és de justícia que es reconegui la seva trajectòria i aportació al món de la música fundant fa 75 anys el Cor Nadalenc, que després esdevindria la Polifònica. Era una persona que sempre havia apostat per la qualitat musical, amb un profund sentit de la catalanitat. La seva vida va estar volcada en la música, essent una excel·lent pedagoga i divulgadora. Va ser pionera en aquest sentit”.
Que s'hagi hagut d'esperar 14 anys per batejar un auditori em sembla d'escàndol (de fet hi ha un parell d'instituts a la vila que encara estan per batejar com Déu mana). La tria del nom em sembla perfecta. Que sigui una dona, una de les persones fundadores de la Polifònica, un encert. Estaria bé fer els reconeixements en vida i no postmortem i també posar un nom com cal als centres culturals.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada