Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

12 de maig del 2023

Comerç just i consum responsable

El comerç just i el consum responsable són les dues cares de la mateixa moneda. Imprescindibles totes dues. L’especial “El Comerç Just, un pas indispensable per a un món més sostenible i equilibrat” de digital CRÍTIC ens recorda que demà, dissabte 13 de maig, se celebra el Dia Mundial del Comerç Just, i és un bon moment per recordar les raons d'aquest moviment social escampat per tot el planeta i quines alternatives tenim al comerç convencional, greument lesiu per als productors del Sud global.
El comerç just pretén canviar les relacions entre els consumidors, que viuen majoritàriament als països del Nord global, i els productors, que estan establerts als països del Sud global, mitjançant una sèrie de principis laborals i de justícia social.
No serà possible tirar endavant sense tenir en compte els valors que promou el consum responsable: sostenibilitat, ètica, consciència i arrelament són algunes de les apostes que fomenta el consum que vol transformar el món.
Consumir consisteix a triar. Escollir si llences, si reutilitzes, si recicles i on compres. D’entre totes les possibilitats que ofereix el mercat, com a ciutadà tens moltes opcions i molta informació a destriar: quin producte vols, on aniràs a buscar-lo, quina empresa hi ha al darrere, quines condicions de treball tenen els treballadors que hi han intervingut, si és sostenible o no… El consum crític vol precisament posar ordre a tot això i promoure valors de justícia social i ambiental entre les empreses i la ciutadania.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada