Molt bon reportatge de la corresponsal de TV3 als USA, la Lídia Heredia. La sequera està deixant sense aigua el Gran Llac Salat de Utah. Una nevada no arregla 20 anys de sequera: la gestió de l'aigua al sud-oest dels EUA. El Gran Llac Salat i el riu Colorado són dos exemples dels problemes de la sequera i la sobreexplotació de l'aigua als Estats Units.
Bon treball el de la Violeta Tena a EL TEMPS: Oasis enmig de la sequera.
I un crit d’alerta de la Silvia Barroso a El Món: Pagesia amenaçada i fast food.
"Necessitem que no mori la pagesia perquè no mori el país, amb el territori abandonat i la desaparició progressiva del producte de proximitat, tan lloat i tan poc defensat".
Patirem… i molt. Sentint les declaracions de pagesos i ramaders un té la sensació que el pitjor encara ha d’arribar i que “això no s’arregla ni amb diners.” Mala peça al teler!
Benvingut/da al meu espai web. El recupero el setembre de 2022 després d'uns anys d'aturada biològica. Aquí hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva. És un producte per a l’autoconsum que, si a més a més pot arribar a interessar a més persones humanes, doncs millor que millor. Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Hi ha un precepte sota el qual intento viure: "prepara't per al pitjor, espera el millor i accepta el que vingui" (Hannah Arendt). Som una "road movie" on el camí o la carretera representen els obstacles que cal superar i que ens permeten superar-nos a nosaltres mateixos (Vicenç Pagès Jordà). Guillamino ho ha establert amb exactitud: "La vida són tres baixades, dues corbes tancades i una bona pujada". I això en el millor dels casos m'atreviria a dir. La veritat la construïm entre tots, o no? Sóc del tot conscient que tots aquests links desapareixeran com llàgrimes en la pluja (Blade Runner).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada