Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

7 de novembre del 2022

De viatge... des del sofà de casa

Aquest cap de setmana he tombat pel món… des del sofà de casa. Amb Xavier Moret i Toni Arbonés, amb Catalunya Ràdio. Tots dos ens fan mirar el món amb les orelles. I molt bé per cert! Xavier Moret va explicar el darrer viatge fet a Tallin. Toni Arbonés, el viatger de la gran Anaconda, a la baixa Califòrnia. Durant l'era dels descobriments, Califòrnia existia com a idea abans d'arribar-hi els europeus. Fins i tot s'esmentava en escrits on es descrivia "l'illa de Califòrnia" com una terra a l'oest del Carib, "a prop del Paradís Terrenal, poblada de dones negres, sense cap home, que vivien a l'estil de les amazones".

La meva moderna ja ho té això. Sense haver anat més enllà d’Igualada ni de santa Maria dels Horts sí que és cert que, mentalment, he arribat molt més enllà, de la mà i de la veu d’uns grans viatgers que setmana a setmana ens porten de viatge per tot el planeta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada