Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

22 de febrer del 2024

Figa (fer la)

El diccionari és un pou de sabiduria. Busco la paraula figa i el resultat és d’allò més ric i variat.
Botànic. Fruit de la figuera.
Dit de la persona fluixa, excessivament delicada; fleuma.
Vulgarment. Parts genitals externes de la dona.
Fallar o fallir. Les cames em fan figa.
Fer fallida, no reeixir; fracassar. El negoci ha fet figa.
Mig figa mig raïm. En un estat d’indecisió, en una situació no clarament definida, etc.
Pesar figues. Fer becaines, endormiscar-se.
N’hi ha més de significats. Posats a triar em quedo amb l’expressió “Fer la figa” (a algú). Fer-li un gest de burla. I se m’acut un nombre considerable de gent a qui dirigir aquest gest. Mantinc la compostura que si no…

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada