Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

17 de març del 2024

L’últim vol d’Ot el bruixot

El dibuixant Josep Lluís Martínez Picañol, conegut per Picanyol, va néixer el 16 de març de 1948 a Moià, on va morir el 18 de març de 2021 als 73 anys. La publicació digital Catorze recorda el pare de l’Ot el bruixot compartint 14 de les tires que va publicar a la revista Cavall Fort.
Preciós i ocurrent aquest últim vol. Com tota la resta, vaja. M’encanta tota la seva obra i m’hagués agradat tenir un pessic de la seva traça com a dibuixant, també la capacitat de plasmar en 3 o 4 vinyetes una breu història rellevant i universal.
Vaig tenir l’oportunitat d'escoltar-lo en una xerrada a l’auditori de Vinseum ja fa una pila d'anys. Una presentació de la col·lecció Otijocs, un conjunt de jocs ideats i dibuixats per Picanyol i convertits per Barcelona Multimèdia en l'alternativa intel·ligent als videojocs per tal de posar a prova diverses habilitats. En el seu moment, una veritable estructura d’estat.
Als Otijocs recordo que hi havia tres nivells de dificultat, com a la vida: prudents, valents i temeraris. I tots bons!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada