Divendres negre, divendres 29 de novembre del 2024. Ja fa dies que ens atabalen per terra, mar i aire. Ens espera un desembre mogut, temporada alta pels consumidors.
Als Estats Units es coneix com a divendres negre el dia que inaugura la temporada de compres nadalenques amb significatives rebaixes en moltes botigues detallistes i grans magatzems. És un dia després del Dia d'acció de gràcies, el qual se celebra el quart dijous del mes de novembre.
Netflix ha estrenat Buy now. The shopping conspiracy (Compra ara. La conspiració consumista). Es tracta d’un documental de noranta minuts que posa de manifest les estratègies de màrqueting en les compres en línia per estimular el consum més enllà de les necessitats reals dels usuaris. Mostra el costat més obscur del món del consum per revelar-nos la veritat oculta.
Expliquen, per exemple, la creació i l'eficàcia del botó "Compra en un clic" d’Amazon. Es tracta de reduir al mínim possible el temps que passa entre que pensem que volem una cosa i que la comprem, i això es fa condicionant el nostre comportament d’una manera tan subtil que ni ens ho podem imaginar.
El documental revela dades impactants, com que cada dia al món es llencen tretze milions de mòbils i es compren dos milions i mig de sabates a Amazon. (L’art de la distracció. Mònica Planas Callol ARA 23/11/2024)
Personalment no participo en cap d'aquestes campanyes de promoció de vendes, ni tampoc sóc usuari dels serveis d’Amazon, totalment prescincibles, de la mateixa manera que no compro mai loteria, ni d'aquí ni d'allà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari si ho consieres oportú