Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

27 d’agost del 2024

Romànic

A @RomanicCatala revisen documentalment i de manera magistral els 10 estereotips sobre el romànic. Som-hi! https://x.com/RomanicCatala/status/1826624885529202688
𝟭. Que el romànic és fosc, estret i hermètic? Home, parlem-ne.
𝟮. Que el romànic és un art 'auster'?
𝟯. Que el romànic és un art rural?
𝟰. Que el romànic és 'fosc', llòbrec i fins i tot 'tètric'?
𝟱. Que el romànic és ruïnós, mal fet i que cau a trossos?
𝟲. Que els pintors i escultors 'no en sabien' o que 'eren primitius'?
𝟳. Que els pintors i escultors romànics no coneixien la tercera dimensió?
𝟴. Que el romànic s'oposa expressament a l'Antiguitat grecoromana?
𝟵. Que els artistes romànics no es preocupaven per l'autoria individual?
𝟭𝟬. Que el romànic només és un art de la pedra?
Genial el fil de @JoanPauInarejos que es pot seguir també a les xarxes socials.
M’encanta el romànic, més que cap altre art. I trobo genial que el romànic fos capaç de predir Eric Clapton.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari si ho consieres oportú