Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

21 d’abril del 2024

Qui no fuma ni beu vi, el dimoni el porta per un altre camí

El govern britànic vol que els més joves no puguin comprar mai tabac. La Cambra dels Comuns ha aprovat aquesta setmana un projecte de llei que prohibeix la venda de tabac a qualsevol persona nascuda l'any 2009 o més tard.
Segons el projecte, els fumadors que ara són majors d’edat podran continuar comprant tabac fins que ho deixin, o fins que es morin.
L’acte de fumar, en si mateix, no estaria penalitzat en la nova llei, però sí que se’n multaria la venda als més joves.
Les cigarretes electròniques quedarien excloses de la prohibició, però la legislació pretén de fer-les menys atractives a còpia de canviar-ne l’envàs i prohibir les populars cigarretes d’un sol ús que abunden al país.
El primer ministre, Rishi Sunak, que no beu alcohol ni fuma (i que fa dejuni un dia la setmana), ha encapçalat el projecte. Un dels grans arguments de Sunak és que el tabaquisme, que mata desenes de milers de persones l’any al Regne Unit, sol començar en l’adolescència.
No em resulta del tot fàcil posicionar-me sobre una mesura d’aquest calibre, ara bé, si alguna cosa tinc clara és que prohibir no acostuma a ser la millor manera d’aconseguir les coses i que sempre són les generacions adultes les que imposen les lleis i manen.
La llei seca als USA també va prohibir, en aquest cas l’alcohol, i va causar estralls durant una dècada.
Jo no ho faria tot i que de ben segur que es poden trobar altres mesures dissuassòries.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada