Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

14 d’abril del 2024

El Caso

Constato que El Caso encara existeix, ni que sigui en versió digital i sota l’aixopluc d’ El Nacional.
El pare no comprova diaris però sí que és cert que, de tant en tant, el comprava i comentava algun dels episodis més rebregats i sanguinaris.
Llegeixo els titulars del darrer número. Sang i fetge… i molta misèria i violència, que mai no és gratuïta. Prefereixo la dels germans Cohen, al cinema. O els Crims de Carles Porta.
Em ve al cap una lectura recent i molt suggeridora: L’assassinat considerat com una de les Belles Arts (Thomas de Quincey. Aeditors. BCN). La trama, delirant. Un excèntric club londinenc de fa un parell de segles es dedica a analitzar críticament els assassinats de la gran ciutat.
Amb un rigor filosòfic exquisit, De Quincey ens endinsa en les ambigüitats de la lògica i la moral, un dilema encara ben viu als nostres dies.
I és que, al capdavall, la vida mata. Una dedicatòria que em penso que ve a tomb:
A tots els estimats difunts
que m’han precedit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada