Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

10 d’abril del 2024

14 Catorze: quins deu anys més bèsties!

Catorze és una plataforma de creació i difusió cultural, en positiu i en català.
Com diu Eva Piquer, ànima de la criatura, l’1 d’abril del 2014 (1-4 del 14) Catorze es donava a conèixer. Fa deu anys -diu- vaig tenir la gosadia i la inconsciència de muntar Catorze, un mitjà digital que pretén tenir una mirada literària sobre el món de la cultura. Un mitjà que fa i difon cultura. Que dóna visibilitat a la creació –literària, teatral, cinematogràfica, artística i musical– i que és també en si mateix un trampolí creatiu.
La cultura és el que queda quan no queda res més. Quan tota la resta es trenca. N’estic convençuda, ho he comprovat de primera mà. Aferrar-nos a la cultura –als llibres, a la música, a l’art– ens permet tirar endavant malgrat la boira i contra la boira. En aquest cosmos emboirat i boirós, un mitjà que fa cultura i acosta la cultura a tothom té, crec, prou raó de ser. Ningú se salva sol.
Eva Piquer destil·la saviesa com a articulista. Es mereix el nostre agraïment com a mare de la criatura, del digital Catorze. Per molts anys Catorze!
De l’enyorat Carles Capdevila, pare del diari ARA i sempre present, en parlarem un altre dia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada