Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

6 d’abril del 2024

Jutgessa de Pau

Anna Ràfols Pujol, del barri de Can Rigol, amiga i propietària de l’hort que conreo amb tota la traça i delicadesa que tinc al meu abast, serà a partir d'ara la nova Jutgessa de Pau de Sant Martí Sarroca.
Un jutjat de pau és un òrgan unipersonal que té jurisdicció al terme municipal corresponent. Els jutjats de pau són el primer esglaó de l'aparell judicial. Tenen exclusivament competències civils en tràmits i celebració de tota mena d'actes de conciliació. (Viquipèdia dixit).
Arribats en aquest punt és on se’m generen dubtes existencials. M’explico. En cas de plet entre l’Anna (propietària de l’hort que jo conreo) i jo (parcer sense ofici ni benefici) a qui m’hauria d’adreçar? No seria un cas de conflicte d’interessos i d'indefensió jurídica?
Estic preocupat i ben amoïnat. I desitjo, ara més que mai, no cometre cap imprudència temerària, que plogui força i que la collita sigui bona per tal de poder liquidar amb l’Anna les parts proporcionals de la collita d’hortalisses. Que hi hagi pau i treva en definitiva.
D’altra banda res no fa pensar que aquest càrrec no sigui l’inici d’una llarga carrera política de l’Anna Ràfols. No fóra ni el primer ni el darrer cas, de ben segur. Qui sap si a mitjà o llarg termini sentirem parlar d’un altra “mare Ràfols”, amb santuari o amb sense, tot i que es diu popularment que “mare només n’hi ha una”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada