Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

2 de febrer del 2024

Fascicles

Veure un estol, una paramenta, de fascicles ja no és gaire habitual als quioscos. La cultura del fascicle ja no es porta, és d’altres temps. Avui dia hi ha moltes maneres d’accedir a la informació, més enllà dels fascicles i del paper de premsa. És època de pantalles.
A Vilafranca hi ha una llibreria especialitzada en l'oferta de tot tipus de fascicles, i diria que en fa ostentació. L’altre dia vaig ser testimoni del muntatge de la parada, que va durar una bona estona. Tot calculat al detall. Distribució temàtica de l’espai, molts metres quadrats de façana… tot plegat ben pintoresc i acolorit.
Fascicles de divulgació de tot tipus: històrica, científica, culinària, premsa del cor… M’aturo a llegir una portada: un tal Quevedo (reggaetonià molt i molt famós pel que es veu i se sent) ha tret un últim disc “El último”. Confio que compleixi la seva paraula, i no puc ser més lacònic ni sever.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada