Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

1 de febrer del 2023

Foc

Ahir vam fer un bon foc a l’hort. Des de la primavera de l’any passat que no estava permès i l’acumulació de restes orgàniques era considerable. Ara sí, i la veritat és que la pila feia muntanya.Foc purificador, foc entotsolador. Les flames atrauen i es fan mirar. T’abduexen i et fan badar. Durant una bona estona vam goaitar les flames i la veritat és que és tot un espectacle enlluernador. L'escalfor durarà un parell de dies i caldrà estar al cas, per tal d’evitar problemes.
Em ve al cap la pel·licula “La recerca del foc” (La Guerre du feu) del 1981. Una pel·lícula d'aventures prehistòriques franco-canadenca dirigida per Jean-Jacques Annaud. És una adaptació de la novel·la homònima escrita l'any 1909 per J.-H. Rosny. Si alguna cosa queda clara és la importància del domini del foc. Al neolític i també a hores d’ara. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada