Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

6 de maig del 2013

M'han regalat un llibre

Doncs sí, aquesta tarda, "pels serveis prestats". Disposar d'una sala gran i posar-la al servei d'una causa justa per un cert temps pot tenir aquests tipus de recompenses.

Es tracta del "Libro del desasosiego", de Fernando Pessoa, editat per Acantilado, obra inacabada i inacabable de molt bona reputació.

Se m'acumula la feina lectora. Caldrà aprofitar la franja de lectura nocturna diària, de 10 a 12 de la nit si res no es torça, per gaudir d'aquest i de molts altres llibres.

Em venen al cap algunes fraes cèlebres sobre el tema que ens ocupa:

Una persona necessita la literatura per escombrar el seu esperit.


La llibertat és una llibreria, diu Joan Margarit. 
La pàtria és una biblioteca, diu Elías Canetti.
Llegir és viure molt més, diu Emili Teixidor.

Llegim per no estar sols.

Un lector es construeix en un procés llarguíssim que comença molt prest i no s’acaba mai... ningú neix lector.


I, com a contrapunt irònic, la notícia apareguda a la premsa de l'home que retorna un llibre a la biblioteca 52 anys després d'agafar-lo:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada