Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

2 de febrer del 2023

Xat GPT

Fa dies que sento parlar i, encuriosit, m’endinso -a les beceroles- del xat GPT, un sistema de xat amb intel·ligència artificial -IA- que ens està sorprenent a tots. Es tracta d'un dels sistemes d'IA més capaços provat els darrers temps, que pot respondre moltes coses que li demanis.Es tracta d'una IA que està entrenada per mantenir converses, de manera que només li has de fer preguntes convencionals i les entendrà.
El poso a prova i, a tall d'exemple, escric “Estar enamorat és” i el xat GPT continua l’escrit d’aquesta manera: “un sentiment meravellós. És una sensació que et fa sentir com si estiguessis en un núvol i et fa sentir viu i feliç. Estàs encantat amb la persona que estima i amb tot el que està passant en la teva vida. És una experiència única i molt especial que et fa sentir que tot és possible.” No em direu que no és prosa poètica en estat pur!
A parer d’alguns entesos les potencialitats del dit artefacte són enormes. Com molts altres aparells arribaran a fer la feina bruta que a hores d’ara fan molts operaris no especialment qualificats i això pot arribar a ser un problema. És clar que també seran una bona ajuda per molta altra gent. Coses de la vida!
Un apunt final del Jordi Viladrosa, pedagog @jordiviladrosa: la IA entra a les aules de professors i estimula el dabat sobre què cal fer, i com, a partir d’ara els centres educatius. La indiferència o ignorar-ho és, des del meu punt de vista la pitjor resposta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada