Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

25 d’agost del 2023

La democràcia mor al núvol

Estic enllestint la lectura del llibre de Josep M. Ganyet “La democràcia mor al núvol”. L’Antoni Bassas en parlava ara fa uns mesos i això em va animar a comprar-lo. De lectura amable i alhora preocupant.
Diu entre moltes d’altres coses que a la butxaca portem un supercomputador -més potent que el més potent del món de fa 25 anys- però el d’ara és més “conscient” del que passa al seu voltant. I recorda que Facebook ja va descobrir que era més fàcil modificar el futur que predir-lo.
Comenta també el programari espia anomenat Pegasus, descobert l’agost de 2016, i que un cop infectat un mòbil permet ser controlat a distància com si es tingués físicament a la mà. Un bon grapat de persones vinculades d'alguna manera al procés independentista català han estat espiats amb Pegasus, la qual cosa és una aberració política doncs se suposa que aquest programa espia només ha de servir per investigar el terrorisme i el crim i cap de les dues afirmacions és certa.
A mig matí passo a recollir un dispositiu electrònic per una clínica del mòbil i, a la paret frontal, tenen un muntatge que trobo il·lustratiu i premonitori. Els terminals electrònics inscrustats sota la pell, al palmell de la mà. I diuen que ja ho tenim a tocar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada