Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

14 de desembre del 2023

Acabar els quartos… i tot això qui ho paga?

Acabar els quartos, acabar la paciència, no poder aguantar més. També acabar els diners. Tenir quartos, o tenir molts quartos, és tenir molts diners, ser ric.
I, per acabar-ho de rematar, una frase estelar, definitiva: “no és per dir-ho… però nosaltres hem fet quartos”. Queda clar? L'ostentació sense falsa modèstia. Genial!
Segons el BBVA cada ciutadà que resideix a Catalunya deu 10.981€ al govern central. El deute total és de 72.000 milions d’euros, el 33% del PIB català, i la despesa total de Catalunya el 2023 és de 41.025 milions d’euros.
D’això se’n diu estar arruïnats? Potser no però hipotecats fins a les celles, sí. Arribats en aquest punt em ve a la memòria la reflexió de Josep Pla des del sostre d’un gratacels de Nova York, el 1954, en veure la lluminària nocturna: “I tot això qui ho paga?” Bona aquesta!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada