Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

27 de setembre del 2024

Vaga general i Jornada de Lluita per Palestina

Llegeixo a anarquia.cat, el portal de notícies de 98 col·lectius anarquistes, la convocatòria de vaga general i jornada de lluita per Palestina per avui 27 de setembre.
“Una jornada de lluita contra el genocidi del poble palestí i contra el règim sionista. Per la reducció del pressupost militar i l’augment de les partides socials.
Contra la complicitat de governs, institucions i empreses amb l’ens sionista, la classe treballadora es planta!
Pel trencament total de relacions amb el règim sionista.
Perquè defensem la vida.”
Els darrers anys ja he publicat alguns apunts al meu blog sobre Israel i Palestina, el darrer del passat 29 de maig i és per això que no repetiré els arguments
https://rodericvillalba.blogspot.com/2024/05/israel-i-palestina.html
El problema, el mal, ve de lluny i està enquistat de tal manera que se’m fa difícil imaginar-me una solució satisfactòria per totes dues parts.
Un metaproblema que no té una solució a l’abast, vist el panorama polític, la impunitat i la irresponsabilitat dels nostres dirigents i de l’opinió pública.
Ningú és immune al fanatisme. La vacuna no existeix i l’únic que podem fer és ser-ne conscients. És més vell que l’anar a peu. És un germen que tots portem dins i que sempre torna (Hannah Arendt).
Com a jubilat no tinc vacances… ni tampoc faré vaga, tot i que la vaga es reconeix com a dret. Entenc que la vaga general d’avui serà minoritària, gairebé testimonial, i ho dic sense ànim de desmerèixer-la. Ben lluny d’altres vagues generals que perduren a la meva memòria. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari si ho consieres oportú