Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

10 de gener del 2024

Haka

Un haka és un ball tradicional de grup d'origen maori, una dansa de guerra maori. Actualment se sol veure abans de cada partit amb els All Blacks, l'equip nacional de rugbi de Nova Zelanda.
Si algú creu que els debats parlamentaris han de ser avorrits per força, que mirin el que passa al parlament de Nova Zelanda. La intervenció d’una diputada maorí interpretant una haka dins l’hemicicle ha estat memorable.
Hana-Rawhiti Maipi-Clarke té només 21 anys i és la diputada més jove que ha ocupat un escó al Parlament de Nova Zelanda en els darrers 170 anys.
El parlament espanyol -i també el català- n’haurien d’aprendre. No se m’acut quina dansa es podria posar en escena però fàcilment se’ns acudiria alguna actuació artística a l’estil de la Cubana per amenitzar i donar un plus a moltes de les previsibles, riutinàries, inisípides i malintencionades intervencions, que tenen més de postureig mediàtic que de política terrenal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada