Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

21 d’abril del 2013

Ja ha arribat el bon temps. Escalfant motors per la diada de sant Jordi...

Divendres 19, cap a les 19, a la taverna del Vinseum, comença pròpiament el cap de setmana. Una copa de bon vi en bona companyia... Empalmem, a l'auditori, amb la presentació del darrer llibre de Martí Gironell, "L'últim abat". Gran comunicador i autopromotor en Martí. Interessant el procés de recerca d'informació. Em reafirmo en la meva admiració per Món Sant Benet. Sense adonar-me penso en la hiperactiva Teresa Forcades. D'on deu treure el temps per l'ora ella que tant labora? No voldria estar a la pell de la seva mare superiora!
Al Cineclub, a 1/4 d'11, una pel·lícula prodigiosa: "Searching Sugar Man", desconeguda biografia-documental sobre Sixto Rodríguez, premi del públic del festival de Sundance. Genial! Quina magna injusticia es va fer en el seu moment amb ell!
Dissabte, a quarts de 7 vaig afer un tomb, de petit format això sí, amb bicicleta. Fa15 dies que una capsulitis al dit petit de la mà esquerra m'impedeix fer esport i tinc el mono: la síndrome d'abstinència m'acompanya.
Cap a les 9, hi ha Quorum. Un bon cafè amb tertúlia amb la Rut i el Miquel. I de compres cap al mercat.
Dinar amb el Robertos, que saben apreciar merecudament les faves a la catalana que he cuinat una mica atropelladament però que m'han quedat molt bones. Pwer postres, encenalls de cal Galí i xocolata salada de cal Miró, de Navarcles. De gamma extra totes dues.
A les 6 de la tarda, dins dels qactes de la 20 diada del graller, veiem ballar la mulassa de Valls. Quin goig! La més gran, marxosa i ben portadade Catalunya. Quin ritme i quina sincronització que porten les quatre persones que la traginen! No ha de ser pas fàcil ballar de quatre en quatre.
A les 7, a l'auditori del Vinseum, presentació del llibre "Crim sota la plaça", del mestre jubilat Jordi Manyà. Davant d'una parròquia convençuda se'ns presenta una novela  ambientada  al Penedès. I un proverbi africà que serà del gust de molta gent: "les petjades de les persones que caminen juntes no s'esborren mai".
El diumenge al matí, cap a Montblanc. La festa de sant Jordi ja està en marxa i el poble està a rebentar de gent. El mercat sembla un formiguer, deprés de més de 30 anys  de festa. El diumenge que ve ens ho prendrem amb una mica més de calma. I a la 1 del migdia, concert de gralles i homenatge al Jaume Rafecas, graller autèncitc. Un bon parlament per part seva i un bon ambient, com sempre.
A la tarda, a les 7, al Forum Berger Balaguer, la Fundació Caixa Penedès -ai las!-, dins del cicle de concerts solidaris de l?bra Social, ens brinda l'oportunitat d'escoltar el Lluís Coloma & August Tharrats trio, amb l'espectacle "Festival boogie woogie". D'antologia!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada