Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

18 d’abril del 2013

Va de llibres...

MARGES, Roger Vilà Padró, Editorial Barceino, 2013.
Primera novela de l'autor. Explica la història d'un home d'uns quaranta que, per culpa d'una crisi personal, passarà un mes a Margalef, al Priorat.
Discrepo de les lloances de Jordi Llavina i de Jaume Ferrer. No m'ha agradat gens. Ben escrit, amb una imatge suggeridora i compacta: els marges, la pedra seca. I poca cosa més.... Argumentalment no té gaires atractius, és del tot previsible i no té grapa. Ei! des de la meva modesta opinió. Que no, vaja, que no.

ANATOMÍA DE UN INSTANTE, Javier Cercas, Círculo de Lectores, 2009.
Una lectura recomanable i gratificant pels que ja tenim una edat. Una immersió en l'episodi més trascendental dels darrers anys: el cop d'estat del 23F de 1981.
Amb ànim d'entendre un fet cabdal, polièdric i colpidor des d'una perpectiva personal.
Amb un dubte filosòfic: ¿Té raó Borges quan diu que qualsevol destí consta en realitat d'un sol instant, l'instant en què la persona sap per sempre qui és realment? En referència a Adolfo Suárez.
Un relat ben trabat, molt ben documentat i de lectura molt recomanable. Punyent, això sí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada