Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

30 de novembre del 2023

Llista Robinson

Robinson Crusoe és una novel·la de l'escriptor Daniel Defoe. El protagonista naufraga durant un viatge en vaixell i és arrossegat fins a una illa deserta, on viurà 28 anys. La por al desconegut envaeix el mariner, que es construeix un refugi per defensar-se dels enemics i inicia un viatge de descoberta d'ell mateix, Déu i de la geografia insular.
Les principals lectures crítiques de la novel·la han subratllat la visió defensora del colonialisme, on l'heroi representa els valors de la civilització occidental, que imposa al nadiu, presentat com a menys avançat. (Wikipèdia dixit)
Una llista Robinson és un tipus de llista d'exclusió on la gent que hi forma part han expressat voluntàriament que volen deixar de rebre publicitat. Aquesta publicitat pot ser per correu electrònic, correu postal, telèfon o fax.
La vida moderna, el big data, ens empeny a prendre aquests tipus d'iniciatives per intentar frenar l’allau de publicitat no desitjada que podem arribar a rebre per terra, mar i aire.
Encara recordo la campanya de fa un parell de dècades, amb pegatines que s’enganxaven a les bústies del carrer, per tal de dissuadir les empreses repartidores de fulletons d'empastifar les bústies. L’èxit de la iniciativa va ser modest diria jo, un cop passat l’impacte inicial.
Ara sembla que passa una cosa semblant. Tot i que les llistes Robinson tenen l'objectiu d'impedir la recepció de publicitat no desitjada, diverses fonts han assenyalat la seva inutilitat per aquesta comesa i inclús l'assenyalen com a responsables de crear l'efecte contrari. Així doncs, suposadament diverses empreses comprarien directament les dades d'aquells usuaris que s'hagin inscrit en les llistes Robinson. Veritat o fals? Que n’és de complicada la vida moderna! I és que això nostre no té adob!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada