Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

4 de març del 2015

MOBÍLIA. La vita e Mobile

El congrés de telefonia mòbil cavalca de nou. Si fa un parell d'anys un dels giny més novetosos va ser el telèfon completament submergible, aquest any una de les novetats preuades ha estat la videoconferència amb hologrames.

Tot i que la intenció era anar-hi ... i de franc, m'ha fet mandra i he preferit anar a tombar per les vinyes del Penedès. També em perdré el concert de la Cantiga al Palau de la Música MOBÍLIA. La vita e Mobile, que, naturalment, va sobre mòbils. Quedarà per una altra oportunitat, Francesc.

Tot plegat em fa pensar en aquest artefacte que s'ha convertit en una extensió de la nostra vida diària. Com la roba interior, només alguns frikis -de bon rotllo, eh!- no en fan servir. 
No hi ha res a fer. És com si no podéssim viure sense ell i ens hem acostumat a conviure-hi en tot moment. Personalment diria que des de l'inici del mil·lenni que l'arrossego amunt i avall. Certament que ens ha canviat la vida. Un gran invent que pot generar dependència. 

Tot caminant pensava que a la butxaca de la caçadora portava més tecnologia que no hi havia a  l'Apol·lo XI el 1969 quan l'arribada a la Lluna. 
I, per un moment, hasta m'ha passat pel cap que el meu mòbil era més intel·ligent que jo... 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada