Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

19 de novembre del 2012

Mata'ls suaument...

Mata'ls suaument és el títol d'una pel·lícula d'Andrew Dominik estrenada l'estiu passat i protagonitzada per un Brad Pitt i un Richard Jenkins de gamma extra. 
És un relat pessimista que combina el cinema de gàngsters amb la crítica social. La  campanya electoral que l'any 2008 va enfrontar Barack Obama i John McCain és, de fet, el rerefons del relat que posa en marxa el robatori dels diners d'una partida de pòquer clandestina.Conté una visió pessimista del moment: "Amèrica no és un país, sinó un negoci".

Em ve al cap per una associació d'idees: campanya electoral, joc brut, gàngsters, periodistes a sou d'interessos inconfessables... 

Una campanya electoral sempre explicita la temperatura moral d'una societat. I certs personatges, alguns periodistes sense escrúpols i altres polítics de pa sucat amb oli, són ànimes sinistres de vol gallinaci i esperit mesquí.

JAP




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada