Llegeixo a la premsa, avui dia mundial contra l'Alzheimer, que l'abordatge de l'Alzheimer ja no és el que era fa cinquanta anys. Sense cura, però, els experts coincideixen a afirmar que tant la recerca com l'atenció d'aquesta malaltia entren ara en una "nova era" de "transformació profunda". La comunitat científica posa el focus en el diagnòstic precoç i en la prevenció abans que apareguin els símptomes.
Segons dades de la Fundació Pasqual Maragall, s'estima que l'Alzheimer afecta actualment 1 de cada 10 majors de 65 anys i es calcula que, a Catalunya, la xifra se situa al voltant de les 150.000 persones.
Vaig viure els darrers 4 anys de la vida de la mare, diagnosticada l’Alzheimer, amb una pena i una tristesa immenses. Tot un procés de despersonalització llarg i cruel, indesitjable.
Diagnosticar abans i avançar en la recerca: els reptes de la nova era de l'Alzheimer. https://naciodigital.cat/societat/diagnosticar-abans-i-avancar-en-la-recerca-els-reptes-de-la-nova-era-de-lalzheimer.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari si ho consieres oportú