Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

5 de maig del 2015

Pontils i Barberà de la Conca

A la Conca de Barberà hi trobareu de tot, com a  les cases de pagès.
Pobles com ara Barberà de la Conca, amb 519 habitants censats i que a les elecccions municipals, des de 1979, fan una llista unitària a nivell de poble.
I pobles com ara Pontils, al límit comarcal, a la Baixa Segarra, amb 123 habitants i on a les properes eleccions s'hi presentaran cinc candidatures a l'alcaldia. Tenint en compte que calen cinc candidats a cadascuna d'elles, estem parlant de 30 candidats. Un candidat a alcalde -o alcaldessa- per cada 25 habitants. Poca broma!

A Barberà tinc bons amics. De Pontils tinc un record ja llunyà però divertit. El Divendres Sant de 1984 o 1985 el Club Excursionista Montblanc i el de Reus vam fer conjuntament una caminada fins a Montserrat.
Els dos ramals ens vam trobar al Pla de Santa Maria i vam fer nit a Pontils. A les habitacions del bar del poble, portat pel capellà i per la seva parella de fet.  No recordo els noms però sí que eren una parella divertida i locuaç. 
Ens van preparar el sopar i la vam fer petar una bona estona, fins ben entrada la matinada. Vivien plegat i no se n'amagaven. Cap problema. Amb naturalitat, sense artificis.

Amoïnat com estic a hores d'ara pensant a consciència quants dits -i de quina mà- estaria disposat a deixar-me tallar per escriure tant bé com escriu Antoni Puigverd -La finestra discreta és una petita meravella- em pregunto a quants caps de llista de les cinc candidatures de Pontils els deu passar pel cap el mateix pensament que a mi em devora. 
I és que això de ser alcalde o alcaldessa del teu poble pot ser, de ben segur, una causa ben noble que t'ompli d'orgull. Yes, We Can

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada