Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

29 d’agost del 2023

Un pregó com Déu mana

L’Anna Vallhonesta ens ha obsequiat amb un pregó com Déu mana que recordaré durant molt de temps. Un pregó amb tots els elements imprescindibles, ben interpretat i amb un posada en escena minimalista i funcional. Un pregó que, a més a més, es pot sentir per la ràdio, sense pirotècnies ni artificis innecessaris.
Sentit però sense abusar del sentimentalisme, divertit, original, crític però respectuós, valent, contundent i demolidor a estones (els comentaris sobre els diables, d’antologia). Amb voluntat de remoure l’imaginari festamajorenc, lluny de l’autocomplaença i del conformisme, amb elegància, perspicàcia i estil propi.
Llàstima de l’entrevista a sant Fèlix, que l’ha fet desmerèixer. Protagonitzada per algun altre partenaire hagués estat molt més meritòria (se m’acut el Peyu, el Marc Giró, l’Òscar Andreu i Òscar Dalmau…). En qualsevol cas, un pregó prèmium, de gamma alta. 9/10

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada