No he cregut mai ni en la bondat ni en la necessitat d’atorgar premis, excepte en comptades excepcions.
A tall d’exemple el Premi Princesa d'Astúries de les Arts 2026, atorgat a Patti Smith. La cantant, poeta i activista nord-americana, rep aquest guardó per la seva creativitat impetuosa i la seva trajectòria que uneix el rock, la contracultura i la poesia.
La seva capacitat per plasmar la rebel·lia individual i oferir un missatge d'esperança davant de les injustícies ha estat premiada, doncs.
Val a dir que la dotació econòmica, 50.000€, és prou llaminera com per desplaçar-se a Oviedo -ciudad bonita donde las haya- i perpetrar un discurs de 10 minuts davant d’un auditor,i suposadament interessat, però que al meu entendre està més interessat en blanquejar la seva imatge en una cerimònia més de postureig mediàtic que altra cosa. Mirant les cares dels assistents ja n’he tingut prou.
M’estranya, això sí, que la Patti Smits enguany i el filòsof radical Byung Chul Han el 2025 hagin acceptat el premi i per tant participat en una cerimònia més de la confusió. La pela és la pela però s’ho haguessin pogut estalviar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari si ho consieres oportú