Benvingut/da al meu espai web. Hi trobaràs una mica de tot, com a les cases de pagès. No és la meva pretensió aportar llum a la foscor, ni oferir una experiència immersiva, ai las! Jubilat l’estiu de 2022, no tinc horari fixe; obro i tanco quan puc. Camino per la vida sense fer gaire soroll. Vaig fent amb la certesa de saber que sóc viu i que, per tant, escric. "Per escriure alguna cosa, cal creure en alguna cosa. Cal conservar, almenys, una fe última, una darrera esperança". Gaziel, Meditacions en el desert (1946-1951)

22 d’octubre del 2017

Els "escape rooms" i la raó d'estat de Maquiavel

Maquiavel ja al s. XV va fixar la "raó d'estat": Quan hi ha en joc la salvació de la pàtria no s'ha de tenir en consideració el que és just o injust, el que és pietós o cruel, el que és laudable o vergonyós, sinó que, deixant de banda qualsevol respecte, s'ha de seguir el cami que salvi la vida de la pàtria... sense cap mena d'escrúpols afegiria jo. El somriure de Maquiavel, tal com es veu en el seu retrat, és molt diferent del nostre.

I jo em pregunto, ara que l'oferta d'escape rooms ja s'ha implantat com una proposta d'oci,¿No fóra possible ampliar el ventall de possibilitats? Una hora per resoldre, en petit grup,  un enigma plantejat en un espai tancat. Missió Catalunya. Un estat que no reconeix la realitat catalana, amb tics autoritaris i una llei fonamental hereva del franquisme. Un intent de liquidar l'autonomia catalana. Com treure l'entrellat de tot plegat i proclamar la República catalana?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada