El primer llibre de literatura eròtica amb una certa vàlua literària que recordo haver llegit, cap a la meitat dels anys 80, és “Els quaderns d’en Marc”, un anònim atribuït a Manuel de Pedrolo (edicions El Llamp, col·lecció La cuca al cau, 1985). Amb una parrafada inicial premonitòria: Catalunya serà eròtica o no serà!
Després en vindrien d’altres, dels germans Miranda i les germanes Quintana, i algun exemplar de La Sonrisa Vertical -una col·lecció literària de Tusquets Editores-.
El darrer, que m’han passat i que tot just acabo de llegir, Sexe fora de norma (Literatura eròtica feminista. Raig Verd, 2022).
Cada llibre és fill de la seva època. Els germans Miranda i les germanes Quintana, ja caducs. El sexe fora de norma, contemporani i alternatiu, ja incorpora totes les novetats LGTBI+. Els quaderns d’en Marc, clàssic i consistent, amb un llenguatge ric i precís.
Literatura eròtica, que no porno, amb vàlua literària. Diuen que cal llegir-la d’amagatotis, i amb una sola mà i en una posició no del tot còmoda… Diria que no és ben bé això.
Posats a triar em quedo amb Els quaderns d’en Marc. Sóc del 60. L'edat no perdona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari si ho consieres oportú